تبلیغات
زن امروز

درباره ما



زن امروز یک وبلاگ گروهی است برای تبدیل برنامه ریزی به یک عادت. به غیر از آن می کوشیم مهارتهای جدید بیاموزیم مهارتهای فعلی را ارتقا دهیم و عادات ناپسند را ترک گوییم تا مسیر متعالی شدن را بپیماییم. هر آنچه را که در این مسیر نیاز داریم خواهیم آموخت.
ایجاد کننده وبلاگ : زن امروز



«غذا باید سریع الهضم باشد»

نیاز انرژی یک فرد عادی به طور متوسط 2000 کیلو کالری در روز است. در افرادی که دچار مشکل چاقی هستند، رژیم لاغری مناسب بر اساس 1500 کالری تنظیم می شود که فرد حداقل 2 کیلو گرم در ماه کاهش وزن پیدا کند.

نمونه غذایی یک روز بر اساس 1500 کالری

صبحانه: 1 لیوان شیر+ 2 کف دست نان سنگک (4 لقمه متوسط) + 30 گرم پنیر (یک قوطی کبریت) + 2 عدد گردو

ساعت 10: 1 عدد سیب+ 1 عدد خیار ( یا 2 عدد میوه فصل ) چای و چند عدد توت خشک

ناهار: یک سیخ جوجه کباب که دارای 5 تا 6 تکه گوشت است + 10 قاشق برنج که بدون روغن پخته شده است + 1 لیوان دوغ+ 1 پیش دستی سبزی خوردن+ 1 کاسه ماست.

عصرانه: چای و 2 عدد بیسکویت ساقه طلایی (سبوس دار)

شام: 1 عدد تخم مرغ پخته به همراه 1 قاشق مربا خوری کره + 1 کف دست نان + سالاد یک کاسه بزرگ + 1 قاشق مربا خوری روغن زیتون، آبلیمو، فلفل و نمک خیلی کم + 1 کاسه ماست یا 1 لیوان دوغ

«نکاتی در رابطه با غذاها یا مواد غذایی»

ورزش خصوصاً پیاده روی یکی از راههای مفید سوزاندن انرژی است، پس آنرا ترک نکنید.

از خوردن غذاهای آماده در خارج از منزل بپرهیزید زیرا نمی دانید در غذا چه وجود دارد مثلاً چه میزان روغن برای پخت غذا به کار رفته است. حتی المقدور از غذاهایی بخورید که محتویات آن روشن است مثل کباب برگ به جای کباب کوبیده.

بهترین راه پخت گوشت و مرغ برای کسانیکه رژیم دارند کباب کردن و بریان کردن در فر یا مایکروفر است. بدین طریق برای پخت، روغن اضافه نمی کنی.

آب پز و سفت کردن تخم مرغ نیزبهترین طریقه پخت آن است.

سبزیجات متنوعی در ایران در دسترس ما وجود دارد. خانواده هایی که عادت دارند در کنارغذا سبزی خوردن میل کنند، همیشه میزان بالایی ویتامین، املاح و فیبر دریافت می کنند. ( دریافت فیبر موجب کاهش جذب چربی غذا می شود ) پس سعی کنید این عادت خوب را ترک نکنید. در عین حال کنار گوشت کباب شده تا می توانید گل کلم پخته، اسفناج پخته، هویج و سیب زمینی پخته میل کنید. ماست و اسفناج از دسرهای مطبوع و راهی مناسب برای مصرف سبزیجات هستند . سبزیجات دارای کمترین میزان کالری هستند، کالری آنها حتی یک سوم میوه هاست. از اینرو مصرف زیاد آنها علاوه بر فوائد بسیار تغذیه ای، موجب سیری و مصرف کمتر غذا می شود .

یک سالاد خوب و لذیذ، پیش غذای بسیار مناسبی است. سالادی که از کاهو، کلم برگ یا گل کلم، فلفل سبز، گوجه فرنگی، ذرت پخته، خیار و جعفری ریز شده + 1 قاشق ماست و 1 قاشق مربا خوری روغن زیتون + نمک و فلفل کم و سرکه، بهترین و سالم ترین نوع سالاد است. از مصرف سس مایونز با سالاد اجتناب کنید.

برای شستن سبزیجات آنها را برای مدت طولانی در آب نخیسانید و برای پخت از مایکروفر یا بخار پز استفاده کنید، پخت را با مقدار کمی آب در ظرف بسته انجام دهید.

در صورت تمایل 1 حبه سیر در سالاد خود رنده کنید و از فوائد ضد عفونی کننده و تصفیه کننده آن بهره مند شوید.

در بین روغنهای خوراکی، روغن مایع، ذرت و آفتابگردان بهترین روغن ها هستند. البته در صورتی که در برابر حرارت زیاد قرار نگیرند. مثلاً برای سرخ کردن مواد غذایی، روغن مایع مناسب نیست. روغن حیوانی دارای کلسترول و روغنهای اشباع است که موجب افزایش کلسترول خون و گرفتگی عروق خواهد شد، پس از مصرف آن بپرهیزید .

مصرف جوانه گندم، پودر جوانه گندم و ماء الشعیر بسیار مفید است .

اگر در بین روز احساس ضعف شدید کردید، اصلا جای نگرانی نیست. بهترین راه این است که یک قاشق مربا خوری عسل بخورید که قند آن سریع جذب شده و موجب بالا رفتن قند خونتان شود. ( حداکثر 2 تا 3 قاشق مربا خوری در روز )

مصرف نمک را به حداقل برسانید، برای درمان چربی اضافه بدن این نکته بسیار ضروری است .

روزانه حداقل 8 لیوان آب مصرف کنید. هر چه با غذا مایعات مصرف نکنید بهتر است. از 2 ساعت پس از غذا تا وعده غذای بعدی هر ساعت 1 لیوان آب یا آب میوه بخورید .

یک نکته: مصرف ید می تواند در رفع چربی های موضعی یاری رسان باشد. منابع غذایی ید عبارتند از:

ماهی و میگو، تربچه، هویج، گوجه فرنگی، اسفناج، نخود فرنگی، توت فرنگی، قارچ، ترب، کاهو، سیب زمینی، موز، کلم، زرده تخم مرغ، سیر و پیاز، لوبیا، تره فرنگی، انگور، گلابی و چای .

Cellulit *

** "درمان چاقی موضعی" نوشته نیکل رونسارد ترجمه دکتر مسیح مجدی






» زن امروز -23 ( جمعه 3 آذر 1391 )
» زن امروز-22 ( چهارشنبه 17 آبان 1391 )
» زن امروز-21 ( دوشنبه 15 آبان 1391 )
» زن امروز-21 ( دوشنبه 15 آبان 1391 )
» زن امروز-20 ( جمعه 5 آبان 1391 )
» زن امروز-19 ( پنجشنبه 20 مهر 1391 )
» زن امروز-18 ( جمعه 14 مهر 1391 )
» آشپزی-13 ( شنبه 11 شهریور 1391 )
» زن امروز-17 ( چهارشنبه 8 شهریور 1391 )
» زن امروز-16 ( سه شنبه 7 شهریور 1391 )
» زن امروز-15 ( پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 )
» زن امروز-14 ( یکشنبه 17 اردیبهشت 1391 )
» زن امروز-1391-الف ( جمعه 15 اردیبهشت 1391 )
» زن امروز-13 ( چهارشنبه 25 آبان 1390 )
» زن امروز-12 ( سه شنبه 19 مهر 1390 )

آمار سایت

جستجو در مطالب